Zwrot towarów w dropshippingu

Zwykły wpis

Zwrot towaru – takie mamy prawo

Czy zdarzyło się Państwu, że klient końcowy nie odebrał zamówionego towaru lub po prostu odstąpił od umowy kupna na podstawie ustawy o ochronie konsumentów? Co mogą Państwo wówczas zrobić?

Zwrot – nieodebranie paczki

Zacznijmy od sytuacji, gdy paczka po prostu powraca, bo klient jej nie odebrał. Otóż, poza oczywistym działaniem wynikającym wprost z Państwa z regulaminu sklepowego (np. kontakt z klientem, ustalenie dalszego działania, itp.) w hurtowni Playroom dopuszczamy możliwość przyjęcia od Państwa zwrotu produktów.

Procedura jest w miarę prosta choć oczywiście usługa taka jest odpłatna. By zwrócić towar nieodebrany przez klienta należy:

– skontaktować się z naszym Centrum Logistycznym PLAYROOM i uzgodnić odesłanie towaru,

– do zwracanej paczki załączyć pismo z wykazem zwracanych towarów i wyszczególnieniem numerów faktur, na podstawie których sprzedaż została dokonana.

Centrum Logistyczne PLAYROOM dokona oględzin towaru pod względem ewentualnych uszkodzeń i dokona korekty na fakturze sprzedaży a samą korektę prześle Państwu w formie elektronicznej. W korekcie tej zostanie wyszczególniony koszt manipulacyjny zgodny z aktualnym cennikiem.

Zwrot – odstąpienie od umowy

W przypadku, gdy klient odstąpi od umowy kupna i poinformuje Państwa o tym – także można skorzystać z procedury zwrotu towaru do nas. W tym przypadku dochodzi jeszcze jeden ważny krok, tj. sprawdzenie czy odsyłany towar jest kompletny, czy folia lub naklejki ochronne nie są zerwane, czy towar nie był używany. Następnie należy skontaktować się z Centrum Logistycznym PLAYROOM w celu uzgodnienia odesłania towaru. Należy pamiętać, by do paczki koniecznie załączyć pismo z wykazem zwracanych towarów i wyszczególnieniem numerów faktur, na podstawie których sprzedaż została dokonana.

W obu przypadkach zwrot towarów jest możliwy w terminie do 30 dni od daty zakupu. Od tak dokonanego zwrotu naliczamy opłatę manipulacyjną według aktualnie obowiązującego cennika.

Aktualnie opłata manipulacyjna wynosi: 5% wartości towaru do 500 zł netto i 3% wartości towaru powyższej 500 zł netto.

Nie przyjmiemy jednak towarów, które były zamawiane na specjalne zamówienie, wykonane wg oddzielnych ustaleń.


 

Dział E-Commerce

manager