Sklepów internetowych jest w Polsce około 26.000, z czego 69% (ponad 16.000) przynosi zysk netto. Dynamika wzrostu sprzedaży w 2016 roku wyniosła 17%. Rynek e-commerce był wart na koniec roku około 35,8 miliardów złotych, o 8% więcej niż w roku ubiegłym.
W 2019 roku – cytujemy za bisnode.pl – sklepów internetowych jest ponad 31.000! (Źródło)
Może się to wydawać sporo, ale w porównaniu ze światowymi potęgami e-commerce jesteśmy jeszcze daleko w tyle. (Źródło)
Co jest najważniejsze w prowadzeniu własnego e-sklepu?
- pomysł na sklep
- pomysł na produkty
- pomysł na marketing
- pomysł na obsługę klienta
Ważne, by:
- różnić się od innych
- nie papugować, bo to nie popłaca
- kierować się interesem konsumenta (zawsze)
- być jakimś, mieć styl
Czego nie wolno robić?
- myśleć, że e-sklep sam się poprowadzi
- nie doceniać siły social mediów
- konsumować cały zysk
DROPSHIPPING: CO WARTO WIEDZIEĆ?