Newsletter, to nie spam!

Zwykły wpis

newsletter_banner

W relacjach b2b (business-to-business) jedną z ważniejszych spraw jest obieg informacji dotyczący tak istotnych kwestii, jak nowości produktowe, zmiany cen, rabatów, funkcjonalności danego serwisu, itp.

Wciąż, prawdopodobnie w obawie przed spamowaniem, niektórzy wyłączają opcję otrzymywania Newslettera i aktualnie aż 5 na 10 kont ma taką opcję wyłączoną. A szkoda. Bardzo szkoda.

Brak informacji, o których piszemy w elektronicznym biuletynie informacyjnym utrudnia Państwu prowadzenie sklepu a na pewno pozbawia między innymi możliwości wcześniejszej reakcji na np. zmiany cen produktów, aktualizowania swojej oferty o produkty wycofane ze sprzedaży lub promocje. Nie musimy przekonywać, że możliwość szybkiego dostępu do informacji jest aktualnie kwestią podstawową dla każdego biznesu. Jako przykład na to ile złego może pociągnąć za sobą brak informacji zadamy następujące pytanie:

1. Czy chcą Państwo mieć w ofercie towar wycofany dawno ze sprzedaży i co więcej sprzedać go swojemu konsumentowi?

  • Odpowiedź: NIE, nie chcemy! Mogłoby to świadczyć o braku profesjonalizmu ze strony Sprzedawcy.

2. Czy nie chcą Państwo zmienić swoich cen na korzystniejsze, gdy ogłosimy promocję?

  • Odpowiedź: TAK, chcemy! Przecież kształtowanie dobrych cen i marży produktów pozwala nam na uzyskanie dobrego dochodu.

3. Czy chcieliby Państwo otrzymać wyższy próg rabatowy poprzez wzrost sprzedaży?

  • Odpowiedź: TAK, chcielibyśmy! Wyższy prób rabatowy to większy realny zarobek na sprzedaży. Jest on wyliczany z obrotów kwartalnych.

Oczywiście pozostawiamy nadal Państwa decyzji czy tę opcję włączyć, czy nie. Z całą pewnością jednak zachęcamy do jej włączenia lub zlecenia nam włączenia jej za Państwa. Korzyści są ewidentne.

Prosimy o kontakt, jeśli mają Państwo jakiekolwiek pytania z tym związane.

Dział E-Commerce

manager